Δοκιμάζουμε το BYD Seal U DM-i AWD με 324 ίππους!

Άνεση, οικονομία, δύναμη, τετρακίνηση αλλά και προσιτή τιμή είναι τα μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου plug-in hybrid μοντέλου της BYD το οποίο ονομάζεται Seal U DM-i και έχει εισέλθει δυναμικά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Ο στόχος για την BYD στην Ελλάδα είναι η κορυφή και το Seal U DM-i σίγουρα θα βοηθήσει σε αυτό τον δρόμο το οποίο απέδειξε ότι αρκεί μπορεί να σταθεί επί ίσοις όροις απέναντι στον αμείλικτο ανταγωνισμό!

Το BYD Seal U DM-i είναι διαθέσιμο άμεσα σε δύο εκδόσεις, με τιμές που ξεκινούν από τις 38.900 ευρώ (218 ίπποι) και 46.500 ευρώ (324 ίπποι) ενώ και οι δύο εκδόσεις έχουν Λιανική Τιμή προ Φόρων κάτω από 40.000 ευρώ με αποτέλεσμα όσοι εταιρικοί χρήστες τα επιλέξουν να έχουν σημαντικά φορολογικά οφέλη.

Το νέο Seal U DM-i προσφέρεται στάνταρ με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ. εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.

Δεν μοιάζει με κανένα άλλο SUV

Το Seal U DM-i  φέρει την σχεδιαστική υπογραφή των άλλων μοντέλων της BYD με βασικό στόχο την δημιουργία του δικού τους μοναδικού αλλά και γνώριμου προφίλ.

Το νέο κινεζικό μοντέλο -όπως και το αμιγώς ηλεκτρικό μέλος της οικογένειας Seal- χαρακτηρίζεται από το ελκυστικό σε σχήμα Χ εμπρός μέρος, το οποίο τονίζεται από τον στρογγυλεμένο και κυρτό σχεδιασμό. Τα φώτα full LED σε σχήμα U ταιριάζουν άψογα στο καπό, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή και ξεχωριστή ταυτότητα. Οι προβολείς τεχνολογίας full LED σε σχήμα U δένουν άψογα με το μεγάλο καπό δημιουργώντας ένα πανέμορφο σύνολο. Εύστοχα ο παρατηρητικός θα εστιάσει στη μάσκα, που πλέον διαθέτει γρίλιες εξασφαλίζοντας επαρκή ψύξη του θερμικού μοτέρ.

Πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες ενισχύουν την σπορ εικόνα του Seal U DM-i όπως οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών αλλά και οι μπάρες αλουμινίου οροφής.

Ανάλογα ξεχωριστή και η σχεδίαση του πίσω μέρους, που συμπληρώνει την κυρτή αισθητική προσέγγιση του εμπρόσθιου τμήματος, συντελώντας στη δημιουργία μιας αρμονικής και ιδιαίτερα καλαίσθητης σιλουέτας. Εδώ τη παράσταση κλέβουν τα πίσω φανάρια (επίσης τεχνολογίας LED) και ο ογκώδης πίσω προφυλακτήρας.

Άνεση και υψηλή τεχνολογία

Το εσωτερικό BYD Seal U DM-i αποπνέει μια premium αίσθηση ενώ η άνεση θεωρείται δεδομένη λόγω των διαστάσεων του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός έχει μπροστά του μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών ενώ στη μέση του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η γνωστή περιστρεφόμενη μεγάλη οθόνης αφής 15,6 ιντσών.

Παράλληλα, η πανοραμική ηλεκτρική, συρόμενη, ηλιοροφή καθιστά την καμπίνα φωτεινή και ευάερη ενώ ο οδηγός και συνοδηγός θα καθίσουν με άνεση στα σπορ καθίσματα τα οποία είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα.

Το σαλόνι διατίθεται σε δύο χρωματισμούς εκ των οποίων ο ένας είναι μαύρος και ο άλλος συνδυασμός μαύρου και καφέ χρώματος που είναι και πιο ευχάριστος και νεανικός.

Οι επιβάτες σε καμία περίπτωση δεν θα δυσανασχετήσουν στην καμπίνα επιβατών ακόμη και αν στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται τρεις επιβάτες. Οι χώροι λοιπόν κρίνονται παραπάνω από επαρκείς όπως επίσης επαρκής κρίνεται και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 425 λίτρων.

Να τονίσουμε ότι το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί σε αναλογία 60/40, διευκολύνοντας στην αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών από τα 425 στα 1.440 λίτρα.

Επιπρόσθετα η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής-συναρμολόγησης, η πολύ καλή ποιότητα υλικών που το απαρτίζουν (βλ. αφρώδη πλαστικά στο ταμπλό, δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα, ταμπλό, εσωτερικά πάνελ θυρών) και ο καλόγουστος διάκοσμος αρκούν και περισσεύουν για να σε κερδίσουν!

324 ίπποι!

Στο BYD Seal U το δεύτερο συνθετικό DM-i στην ονομασία του, αποτελεί τη συντομογραφία της τεχνολογίας DualMode-intelligent. Δηλαδή κάτω από το πληθωρικό αμάξωμα, υφίσταται ένα plug in υβριδικό σύστημα αποτελούμενο από, δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη (τοποθετημένους στον εμπρός και στον πίσω άξονα αντίστοιχα), έναν κινητήρα βενζίνης και μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου. Σε επίπεδο απόδοσης ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους, ο πίσω 164 ίππους, ενώ ο υπερτροφοδούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει 131 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 220Nm από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. και κατά βάση διαδραματίζει ρόλο γεννήτριας για τη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου τεχνολογίας Blade Battery και χωρητικότητας 18,3 kWh.

Η συνδυαστική απόδοση των τριών συνόλων φθάνει τους 324 ίππους και τα 550 Nm μέγιστης ροπής που μεταδίδονται στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου και αρκούν για να προσδώσουν στο βαρύ αμάξωμα των 2.100 κιλών γρήγορες επιδόσεις, ιδιαίτερα στη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα: μόλις 5,9 δευτ. Το έτερο θετικό αποτέλεσμα σχετίζεται ασφαλώς με την αυτονομία σε μοτίβο αμιγούς ηλεκτροκίνησης καθώς επαληθεύεται πλήρως η αυτονομία των 80 χιλιομέτρων κατά WLTP, όπως αποδείχθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Την ίδια ώρα ωστόσο, στην υβριδική λειτουργία η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε σταμάτησε στα 5,1 λίτρα/100χλμ. επίδοση αναμφίβολα πολύ καλή λαμβάνοντας υπόψη τους 324 ίππους.

Συνδυαστικά η αυτονομία του BYD Seal U DM-i ξεπερνά τα 1.000 χλμ. με ένα γέμισμα γεγονός που κρατά τον ιδιοκτήτη του μακριά από τα πρατήρια υγρών καυσίμων για αρκετό καιρό.

Το BYD Seal U DM-i διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης για όλες τις εκδόσεις: EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «EV only mode» για ομαλές καθημερινές μετακινήσεις ή οδήγηση στην πόλη. Στο δεύτερο προφίλ το όχημα θα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστων την ισχύ που παρέχει η μπαταρία. Ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τη μπαταρία.

Άνεση και δύναμη

Όταν πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι καθισμένος στο μαλακό και αναπαυτικό κάθισμα ψηλά, πριν καν πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης, ήδη νιώθεις μία γαλήνη που διατηρείται ακόμη και όταν το BYD Seal U DM-I κινείται εντός ή εκτός πόλης ή ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει!

Οι μαλακές αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές προφυλάσσουν πλήρως οδηγό – επιβάτες από κάθε είδους κακοτεχνία του δρόμου, προσφέροντας τους άνεση γαλλικού επίπεδου κυριολεκτικώς ενώ αν προστεθεί και η άψογη ηχομόνωση της καμπίνας, τότε έχουμε ως αποτέλεσμα μία ποιότητα κύλισης εφάμιλλη με εκείνη που έχουν πολύ ακριβότερα μοντέλα.

Μέσα στην πόλη η ακαριαία απόδοση του δυνατού υβριδικού συστήματος και το πανάλαφρο τιμόνι με το μικρό κύκλο στροφής έρχονται να μετατρέψουν την ταλαιπωρία της μετακίνησης σε ευχαρίστηση.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το BYD Seal U DM-I αποδείχθηκε ανάλογα ευχάριστο όσον αφορά στα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το κινεζικό μοντέλο λαμβάνει κάποιες κλίσεις εξαιτίας της μαλακής ανάρτησης  αλλά ποτέ δεν εξελίσσεται σε κάτι ακραίο.

Όσον αφορά στις ικανότητες του εκτός δρόμου, μπορεί να κινηθεί σε ήπιες διαδρομές προσφέροντας επιπλέον και τρία προγράμματα λειτουργίας για οδήγηση σε, λάσπη/ χώμα/ άμμο. Όμως ας μην γελιόμαστε, το τεράστιο βάρος και τα ασφάλτινα ελαστικά εκ των πραγμάτων βάζουν πολλούς περιορισμούς στις όποιες βλέψεις για περιπέτεια έξω στη φύση.

ΥΠΕΡ

Κινητήρας

Αυτονομία

Εξοπλισμός

Εγγύηση

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Μαλακή ανάρτηση