Η Toyota παρουσίασε το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία μηχανολογικής καινοτομίας και εντυπωσιακής σχεδίασης του Prius με την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου πέμπτης γενιάς.
Το Prius άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του τόσο στην ιστορία της Toyota όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο από το λανσάρισμά του το 1997, και έχει καθιερωθεί ως ένα αυτοκινητικό σύμβολο, που ανέδειξε την ηλεκτροκίνηση και εισήγαγε με θάρρος μελλοντικές τάσεις. Με τη νέα γενιά του, που θα διατίθεται αποκλειστικά σε Plug-in Hybrid έκδοση στην Ευρώπη, το Prius κάνει το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι με 223 ίππους!
To νέο Prius συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα Plug-in υβριδικό σύνολο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού Style, Lounge και Lounge Plus με τις τιμές να ξεκινούν στην βασική Style από 48.870 ευρώ.
Αεροδυναμική που εντυπωσιάζει
Η εμφάνιση του νέου Toyota Prius είναι πραγματικά εντυπωσιακή από όποια μεριά και αν το κοιτάξει κανείς αλλά η αεροδυναμική του σχεδίαση είναι επιβλητική και βέβαια μοναδική στην κατηγορία.
Το εμβληματικό σφηνοειδές σχήμα, μία πρωτοτυπία του Prius που εισήγαγε η δεύτερη γενιά, έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας κομψές και μοντέρνες γραμμές. Περιττά σχήματα και γραμμές απουσιάζουν, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται με μία απέριττη και καθαρή συνολική σχεδίαση εμπνευσμένη από τη φυσική ροή του αέρα.
Με αυξημένο κατά 22 mm πλάτος έναντι του προκατόχου του, η σιλουέτα του Prius είναι δυναμική και στο εμπρός τμήμα της, το γνωστό σχεδιαστικό σφυροκέφαλο μοτίβο ενσωματώνει κομψά φώτα που αναδεικνύουν το ξεχωριστό σχήμα. Πίσω, κυριαρχεί ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο τολμηρό λογότυπο του Prius.
Φυσικά πέρα από το αισθητικό κομμάτι, ο χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής, σημαίνει μειωμένη κατανάλωση, αλλά και ποιοτικότερη κύλιση!
Hitech εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Prius έχει αναβαθμιστεί τόσο από πλευράς υλικών όσο και από πλευράς συναρμογής τους. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών που έχει τοποθετηθεί πάνω από το τιμόνι δίνει ένα πιο σύγχρονο τόνο έναντι της κλασικής σχεδίασης των ταμπλό, ενώ εντυπωσιακή είναι και η στάνταρ 12,3’’ ιντσών οθόνη αφής για το σύστημα infotainment με τα καλά γραφικά της.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό το Prius διαθέτει τα πάντα οπότε ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα δυσκολευτεί να επιλέξει ακόμη και την βασική έκδοση.
Η καμπίνα επιβατών μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες ενώ ο πέμπτος θα πρέπει να κάνει υποχωρήσει ενώ ο χώρος αποσκευών με 284 λίτρα φαντάζουν λίγα για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Από την άλλη έχει μεγάλο άνοιγμα χάρη στην πέμπτη πόρτα και άρα η φόρτωση είναι πολύ πιο εύκολη…
223 ίπποι!
Το 5ης γενιάς Prius φορά φέρει το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα της μάρκας που περιλαμβάνει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων ισχύος 152 ίππων και ένα ηλεκτροκινητήρα 163 ίππων που είναι τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα.
Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 223 ίππους, δηλαδή 101 ίππους περισσότερους ίππους του προηγούμενου Prius. Η μετάδοση έρχεται ομαλά μέσω ενός σοφιστικέ αυτόματου κιβωτίου e-CVT, ενώ η μπαταρία προσδίδει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 65 χιλιομέτρων.
Στο υβριδικό mode η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 4,1 λίτρα/100 χλμ.
Ποιοτικό, δυνατό και οικονομικό
Μέχρι πρότινος το Toyota Prius ήταν συνυφασμένο με την οικονομία και την ασφάλεια. Το νέο Toyota Prius απέδειξε ότι απέκτησε κορυφαία ποιότητα κύλισης και δύναμη διατηρώντας σε ενισχυμένα επίπεδα παράλληλα την οικονομία αλλά και την ασφάλεια!
Στο δρόμο το αμάξωμα είναι στιβαρό και άκαμπτο, ενώ η κορυφαία αεροδυναμική του προσδίδει μια άλλη ανώτερη ποιότητα κύλισης.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Prius παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά σε καμία περίπτωση τα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το Prius απέδειξε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι κυριολεκτικά ανεπαίσθητες. Επίσης ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στην ανάρτηση με διπλά ψαλίδια ο οποία έκανε εξαιρετική δουλειά στο κράτημα.
Στην πόλη, ο ηλεκτροκινητήρας προσδίδει μια ήσυχη και άκρως οικονομική μετακίνηση ενώ όταν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του γκαζιού τότε αναλαμβάνει δράση ο βενζινοκινητήρας. Πάντως ο οδηγός καλό θα είναι να έχει επιλέξει την αυτόματη λειτουργία, η οποία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιλέξει πότε θα κινηθεί ηλεκτρικά ή υβριδικά.
Η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ιπποδύναμη
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Εγγύηση
Αξιοπιστία
ΚΑΤΑ
Χώρος αποσκευών