Νέα ανατροπή των δεδομένων στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2023 καθώς όπως φαίνεται και από τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) οι Έλληνες επέστρεψαν στα βενζινοκίνητα μοντέλα κυρίως λόγω της χαμηλότερης τιμής τους ενώ σημαντικά ενισχυμένο ήταν και το ποσοστό των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων που προκλήθηκε από την έντονη ζήτηση των χρηστών εταιρικών ΙΧ.
Ειδικότερα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων κατέγραψε άνοδο 4,5% ενώ οι αντίστοιχες πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 8,5%.
Όλα τα υπόλοιπα καύσιμα σημείωσαν πτώση με το diesel να οδηγεί την πτωτική κούρσα και να ακολουθείται από το Φυσικό Αέριο και το Υγραέριο.
Πιο συγκεκριμένα τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέλαβαν το 40,2% του συνόλου των πωλήσεων σημειώνοντας άνοδο 4,5% ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα με 29,1% σημειώνοντας ωστόσο πτώση 1,3% σε σχέση με το τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 16,2% τα οποία σημείωσαν άνοδο 8,5%.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό πτώση 10,9% καταλαμβάνοντας μόλις το 11,5% του συνόλου των πωλήσεων και ακολουθούν τα Υγραεριοκίνητα ΙΧ με 2,8% (-0,3%) και εκείνα του Φυσικού Αερίου με 0,2% (-0,5%).
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η άνοδος των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αλλά και των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων οφείλεται στα μεν πρώτα στην χαμηλότερη τιμή αγοράς και στα δε δεύτερα στο γεγονός ότι τα περισσότερα είναι εταιρικά ΙΧ και έχουν φοροαπαλλαγές και σημαντικές αποσβέσεις. Από την άλλη μεριά η πτώση των πετρελαιοκίνητων μοντέλων οφείλεται στις καθυστερήσεις παραδόσεων το οποίο ισχύει και για τα υβριδικά μοντέλα.
Παράλληλα η άνοδος στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται αποκλειστικά στην ύπαρξη του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 όπου η επιδότηση ανέρχεται σε 8.000 ευρώ ωστόσο η έλλειψη πόρων και το «πάγωμα» κατάθεσης νέων αιτήσεων αναμένεται να κλονίσει ιδιαίτερα την συγκεκριμένη αγορά.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 3,4% καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 10,5% έναντι 7,1%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 9μηνο κατέλαβαν το 43,2% του συνόλου χάνοντας 2,8% σε σχέση με το 46% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Πτώση 2,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 9μηνο καθώς κατέλαβαν το 13,7% έναντι 16% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν οριακή άνοδο 2,4% καθώς στο πρώτο 9μηνο του 2023 κατέλαβαν το 29,9% έναντι 27,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,3% καθώς στο 9μηνο κατέλαβαν το 2,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Μειώνεται το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 50,2% εκ των οποίων το 23,2% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 30,7% εκ του οποίου το 23,1% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 7,6% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 10% εκ του οποίου τα SUV είναι 3%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 7,5% (5,6% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,7% (0,6 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,3% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,3%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Σεπτέμβριο κατέλαβαν το 55,8% καταγράφοντας πτώση 5,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 9μήνου το ποσοστό των SUV κατέγραψε μικρή πτώση 0,5% καθώς ανήλθε σε 54,1% έναντι 54,6%.