Η τρίτη ανάβαση της χρονιάς στην Κρήτη, η 8η Η&Κ ΑΕΒΕ Ανάβαση Βραχασίου ολοκληρώθηκε με επιτυχία από τον Αθλητικό Όμιλο Κρήτης σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης και τη στήριξη του Δήμου Αγίου Νικολάου. Σε όλες τις κατηγορίες, οι αγωνιζόμενοι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και οι μάχες για την κορυφή δεν έλειψαν!
Στην κορυφαία κατηγορία, αυτή των 2000cc και άνω, ο Γιώργος Αναπολιοτάκης (Ford Fiesta R5) πέτυχε τη δεύτερη φετινή του νίκη στο πρωτάθλημα, κάνοντας παράλληλα προπόνηση ενόψει του Ράλλυ Παλάδιο τον Δεκέμβριο. Ο Πρωταθλητής Ράλλυ Ασφάλτου τα τελευταία χρόνια κέρδισε και στην κλάση Α8! Ο Γιώργος Περουλάκης (Mitsubishi Lancer Evo VIII) το πάλεψε, αλλά δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του πρωτοπόρου, με τη δεύτερη θέση όμως στην κατηγορία, αλλά και στην Α8, παρέμεινε στην κορυφή της βαθμολογίας.
Στην κατηγορία 1600-2000 cc, ο Τίτος Τιτάκης οδήγησε το Citroen DS3 R3T Max στο όριο, ήταν ταχύτερος και στα δύο σκέλη και άφησε πίσω του τους Δημήτρη Φραντζεσκάκη (Ford Fiesta ST) και Κωνσταντίνο Πετράκη (Renault Clio Ragnotti). Άτυχος στάθηκε ο Δημήτρης Κτιστάκης (Peugeot 306 S16), ο οποίος αν και πέτυχε την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία στο πρώτο σκέλος, εγκατέλειψε στη συνέχεια από μηχανική βλάβη. Ο Τιτάκης ήταν ο πιο γρήγορος στην Α7 και ο Φραντζεσκάκης ο νικητής της κλάσης Ε11.
Η πιο ενδιαφέρουσα «κόντρα» έγινε στην κατηγορία 1400-1600 cc! Μπορεί τελικός νικητής να αναδείχθηκε ο Γιάννης Καφετζάκης με Peugeot 106 S16, ωστόσο η διαφορά του από τον δεύτερο Γιάννη Δαμιανάκη με Peugeot 205 Rallye ήταν μόλις μισό (!) δευτερόλεπτο! Ο Καφετζάκης ήταν ταχύτερος στο πρώτο ανέβασμα, με τον Δαμιανάκη να απαντάει στη συνέχεια, πραγματοποιώντας την καλύτερη επίδοση στο δεύτερο σκέλος, με τον χρόνο του ωστόσο να μην είναι αρκετός για να «κλέψει» τη νίκη από τον Καφετζάκη. Αρκετά κοντά τους τερμάτισε και ο τρίτος Σταύρος Ζεϊμπεκάκης με Peugeot 106 S16. Οι Δημήτρης Κοροβέζος (Citroen Saxo VTS), Δημήτρης Δαμιανάκης (Peugeot 106 S16) και Μιχάλης Πολιάς (Citroen Saxo VTS) ακολούθησαν στην πολυπληθέστερη κατηγορία της 8ης Η&Κ ΑΕΒΕ Ανάβασης Βραχασίου. Στις κλάσεις, στην Α6, ο Γιάννης Καφετζάκης ήταν ο νικητής, αφήνοντας πίσω του τους Δημήτρη Δαμιανάκη και Μιχάλη Πολιά. Στην Ε10, οι Δαμιανάκης, Ζεϊμπεκάκης και Κοροβέζος ανέβηκαν στο βάθρο των νικητών. Στην Ν2, πρώτευσε ο Βαγγέλης Παρθενιάδης με Citroen Saxo VTS, αφήνοντας πίσω του τους Μανώλη Σκεπεντζάκη (Peugeot 106 S16) και Λευτέρη Ζερβάκη (Citroen Saxo VTS).
Στα 1400 cc, ο Γιώργος Ιωαννίδης ήταν άπιαστος με το Citroen AX, όντας ταχύτερος και στα δύο ανεβάσματα, με τον Μιχάλη Πουλάκη (Toyota Yaris) να τερματίζει εμπρός από τους Μάνο Παπαδούλη (Peugeot 106 Rallye) και Μιχάλη Μπανταλάκη με Toyota Yaris. Ο Πουλάκης ήταν ο νικητής της Α5, με τους Παπαδούλη και Μπανταλάκη να τον ακολουθούν.
Στα ατμοσφαιρικά της Formula Saloon, ο Νίκος Ορφανάκης δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει με το Mazda NC, αφήνοντας πίσω του τους Γιώργο Φραντζεσκάκη με Ford Escort MKI, Γιώργο Δελήμπαση (Citroen Saxo VTS) και Μανώλη Μαρκαντωνάκη με Volkswagen Golf GTi. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή επιτυχία του οδηγού, έπειτα από τη νίκη του στον Ομαλό.
Στη θεαματική Formula Saloon Turbo είχαμε ενδιαφέρουσα μάχη! Αν και ο Εμμανουήλ Μορτου (Toyota Corolla AE86 Turbo) ήταν ταχύτερος στο πρώτο ανέβασμα, ο Κυριάκος Παπαργυρίου (BMW E30 Drift) αντεπιτέθηκε στη συνέχεια, ανατρέποντας την εις βάρος του κατάσταση!
Συνοπτικά, οι νικητές των κατηγοριών:
Έως 1400 cc: Γιώργος Ιωαννίδης – Citroen AX
1400 – 1600 cc: Ιωάννης Καφετζάκης – Peugeot 106 S16
1600 – 2000 cc: Τίτος Τιτάκης – Citroen DS3 R3T Max
2000cc και άνω: Γιώργος Αναπολιοτάκης – Ford Fiesta R5
Formula Saloon ατμοσφαιρικά: Νικόλαος Ορφανάκης – Mazda NC
Formula Saloon Turbo: Κυριάκος Παπαργυρίου – BMW 3 E30 Drift