Δοκιμάζουμε το Ford Puma ST με 200 ίππους!

Ένα μοντέλο αφιερωμένο στον οδηγό κατασκεύασε η Ford Performance που δεν είναι άλλο από το Puma ST το οποίο και αποτελεί το πρώτο SUV επιδόσεων με βασικό ανταγωνιστή θα λέγαμε το VW T-Roc R.

Η εταιρεία πιστή στις κορυφαίες εκδόσεις ST αποφάσισε να εισάγει αυτή τη διαφορετικότητα και στα SUV που στην περίπτωση του Puma η βάση του αποτελεί το Fiesta ST δίνοντάς του μια μοναδική σχεδίαση, επιδόσεις αλλά και το πλαστικό MegaBox που αποτελεί καινοτομία του κορυφαίου SUV μοντέλου.

Η συνταγή ήταν απλή και δοκιμασμένη. «Αγριεμένη» εμφάνιση μέσα και έξω, κινητήρας 200 ίππων, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και διαφορετικοί τύποι οδήγησης συντελούν στο νέο Ford Puma ST.

Βέβαια για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει λίγο πάνω από τις 35.000 ευρώ αλλά η πολυετής εγγύηση και ο χαμηλός κυβισμός αποτελούν μοναδικά χαρακτηριστικά στην Ελλάδα ώστε να διατηρηθεί υψηλά η μεταπωλητική αξία του μοντέλου. Ωστόσο από την άλλη μεριά η υψηλή μέση κατανάλωση καυσίμου αν ο οδηγός είναι ανήσυχος οδηγεί το Puma ST συχνά στα πρατήρια υγρών καυσίμων

Αγριεμένη εμφάνιση

Το πρώτο SUV της Ford Performance στην Ευρώπη υιοθετεί ένα ειδικά εξελιγμένο πλαίσιο με 40% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία στον πίσω άξονα σε σχέση με το Fiesta ST, με στόχο να αντισταθμιστεί το ψηλότερο κέντρο βάρους. Επίσης, διαθέτει τα εξελιγμένα πίσω ελατήρια ανακατανομής πλευρικού φορτίου της Ford για καλύτερες και πιο ήπιες αντιδράσεις.

Για την έκδοση ST, η εμφάνιση του Puma έπρεπε να γίνει λίγο άγρια και όπως φαίνεται οι σχεδιαστές της Ford έχουν πετύχει το στόχο τους. Στο εμπρόσθιο μέρος διακρίνουμε ένα επανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα με ανάγλυφο το Ford Performance. Οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, είναι σχεδιασμένες με γνώμονα την παροχή βελτιωμένης ψύξης στον κινητήρα.

Πίσω τον παλμό δίνουν η μεγαλύτερη αεροτομή και ο χαρακτηριστικός διαχύτης με τη διπλή απόληξη, ενώ την σπορτίφ εικόνα συμπληρώνουν ιδανικά οι 19άρες ζάντες αλουμίνιου.

Φυσικά αφού μιλάμε για κάτι ξεχωριστό, μοναδικό είναι και το χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που ήταν ένα έντονο πράσινο…

Δυναμισμός και τεχνολογία

Όταν ξεκλειδώνει κανείς το Ford Puma ST και έχει δύσει ο ήλιος θα αντιληφθεί ότι το  λογότυπο «ST» φωτίζει το έδαφος. Ανοίγοντας την πόρτα το Ford Performance κοσμεί τον μαρσπιέ. Περνώντας στο εσωτερικό τα τα θερμαινόμενα bucket της Recaro, με ανάγλυφο λογότυπο στην πλάτη σε προδιαθέτουν για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου όπως επίσης και τα λογότυπα ST στο τιμόνι και τα πατάκια.

Κατά τα άλλα ακόμα και σε αυτή την έκδοση το Puma εξακολουθεί να είναι hi-tech, όπως εκφράζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3“, την 8άρα οθόνη αφής του συστήματος SYNC3 με δυνατότητα φωνητικών εντολών, την ασύρματη φόρτιση κινητού και το μόντεμ FordPass Connect που προσφέρει απομακρυσμένο έλεγχο σε διάφορα χαρακτηριστικά του οχήματος. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και για τους χώρους, όπως φυσικά και τον έξτρα αποθηκευτικό χώρο 80 λτ. του MegaBox στο πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 456 λτ..

Ο κινητήρας εκκινείται με μπουτόν και ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ αρκετών οδηγικών στυλ.

Στο «Normal», η χαρτογράφηση του κινητήρα, το σύστημα ελέγχου τη πρόσφυσης, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESC), η ενεργή βαλβίδα ελέγχου στην εξάτμιση και το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) είναι διαμορφωμένα ώστε να προσφέρουν φυσική απόκριση και αίσθηση.

Στο «Eco», η χαρτογράφηση του κινητήρα και η απόκριση του γκαζιού είναι διαμορφωμένα με γνώμονα τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Στο «Sport», η χαρτογράφηση του κινητήρα και το πεντάλ του γκαζιού προσφέρουν αυξημένη απόκριση, ενώ οι ρυθμίσεις του συστήματος ηλεκτρικής υποβοήθησης είναι προσαρμοσμένες για περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερο έλεγχο στη γρήγορη οδήγηση. Η ενεργή βαλβίδα ελέγχου στην εξάτμιση ανοίγει για να επιτείνει τη σπορ χροιά της εξάτμισης (το μοτέρ ακούγεται ευχάριστα). Επιπλέον η πρόσβαση στο πρόγραμμα Sport γίνεται άμεσα, μέσω ειδικού διακόπτη στο τιμόνι.

Τελευταία επιλογή το Track, όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ρυθμισμένα ώστε ο οδηγός να επιτυγχάνει τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους στην πίστα. Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης απενεργοποιείται και οι παρεμβάσεις του ESC επιτρέπουν να γλιστρά το αυτοκίνητο.

200 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας απόδοσης 200 ίππων με ροπή 320 Nm η οποία αποδίδεται μεταξύ 2.500 και 3.500 σ.α.λ. και προσφέρει γραμμική επιτάχυνση και άμεση απόκριση, αλλά και 0-100 σε 6,7”. Για όσους από εσάς σκέφτονται το αποτύπωμα τους στο περιβάλλον το κορυφαίο Puma δεν έχει υβριδική τεχνολογία αλλά διαθέτει απενεργοποίηση κυλίνδρου για μεγαλύτερη απόδοση. Το αποτέλεσμα είναι σύμφωνα με την Ford κατανάλωση 6,9 l/100 km και 155 g/km εκπομπών CO2 στο πρωτόκολλο WLTP. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας πάντως η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε πέριξ των 9 λίτρων για κάθε 100 χλμ. η οποία εύκολα ξεπερνούσε τα 10 λίτρα αν ήταν ανήσυχος ο οδηγός…

Στην πράξη, το σύνολο είναι εύρωστο από χαμηλά, αλλά το κυριότερο έχει δύναμη μέχρι το όριο περιστροφής του, ανεβάζοντας το τέμπο με πολύ γραμμικό τρόπο και χωρίς να το αισθάνεσαι πιεσμένο. Ιδανικό συμπλήρωμα το 6άρι κιβώτιο με τις μικρές διαδρομές και την εξαιρετική αίσθηση στο χέρι κάθε φορά που κουμπώνεις ταχύτητα, αλλά και την κατάλληλη κλιμάκωση ώστε να κρατάς το μοτέρ μέσα στο ωφέλιμο φάσμα.

Για κάθε… δρόμο

Από τη στιγμή που το Recaro θα αγκαλιάσει με αυτό τον τρόπο το σώμα σου διαμορφώνοντας μια εξαιρετική θέση οδήγησης, ξέρεις ότι είναι θέμα δευτερολέπτων να μπεις στα οδηγικά προφίλ και να επιλέξεις το «Sport» ή το «Track», παραβλέποντας τα «ECO» και «Normal». Αν επιλέξεις το Track, σίγουρα θα επιχειρήσεις και εκκίνηση με το Launch Control.

Το Puma ST είναι το μοναδικό μικρό SUV επιδόσεων στην Ευρώπη με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που κάνει το κράτημα καλύτερο, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στις στροφές. Κατέβασμα ταχύτητας, πίεση στο φρένο, στροφή και μία αίσθηση ασφάλειας που σας κάνει να θέλετε να πιέσετε περισσότερο. Το κιβώτιο ταχυτήτων συνεργάζεται άψογα με το μοτέρ, τόσο σε συνθήκες πίεσης όσο και σε χαλαρό ρυθμό. Μέχρι να το σκεφτείτε έρχεται η επόμενη στροφή εσείς επιβραδύνετε λιγότερο κρατάτε το γκάζι σταθερό και ο ρυθμός ανεβαίνει.

Έτσι το Puma ST καταφέρνει να είναι γραπωμένο στην άσφαλτο και εξαιρετικά γρήγορο σε κλειστά κομμάτια και ειδικά όταν ζεσταθούν τα Michelin Pilot Super Sport η απόδοσή του κυριολεκτικά εντυπωσιάζει. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης συγκρατεί τα υποστροφικά φαινόμενα στην έξοδο της στροφής.

Οι κλίσεις είναι περιορισμένες σε σχέση με ένα «απλό» Puma, αλλά μην ξεχνάτε πως οδηγείτε ένα όχημα που απέχει 152 χλστ. από το έδαφος. Η αίσθηση πάντως δεν θυμίζει SUV.

Ωστόσο ακόμα και με σηκωμένο τροχό, θα διαγράψεις την πορεία που είχες σχεδιάσει μέσα στη στροφή, σε σημείο που νομίζεις ότι είσαι στο Fiesta.

Εξαιρετικά είναι όμως και τα φρένα του αυτοκινήτου και σε κατάσταση ώστε να μπορείτε να τα εμπιστευτείτε αλλά και να σας κάνουν να δοκιμάζετε τα όριά σας, για να φρενάρετε όλο και πιο αργά, όλο και πιο σωστά.

Μέσα στην πόλη το Ford Puma ST μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις λακκούβες καθώς τα ελαστικά χαμηλού προφίλ τραυματίζονται εύκολα. Όσον αφορά στη διαδικασία παρκαρίσματος η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας το κάνει παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύναμη

Εξοπλισμός

Μεταπωλητική αξία

Μπλοκέ διαφορικό

ΚΑΤΑ

Κατανάλωση