Δοκιμάζουμε το Ford Fiesta EcoBoost Hybrid ST-Line με 155 ίππους!

To δημοφιλές Ford Fiesta -best-seller μοντέλο της εταιρείας στην Ευρώπη- ανανεώθηκε ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την παρουσία του στην κατηγορία των σουπερμίνι, διαθέτοντας για πρώτη φορά το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V της Ford, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2020 στο νέο Puma.

Μάλιστα το Fiesta στην έκδοση ST-Line που αφορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με την ήπια υβριδική τεχνολογία και την απόδοση των 155 ίππων θυμίζει την «άγρια» έκδοση ST αλλά σε καμία περίπτωση δεν αγγίζει το κόστος χρήσης της καθώς η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Με υπερπλήρη εξοπλισμό και κορυφαία εμφάνιση το Ford Fiesta EcoBoost Hybrid διατίθενται στην τιμή των 19.180 ευρώ αλλά μπορεί να αποκτηθεί με το ευέλικτο χρηματοδοτικό πρόγραμμα MyFiesta της Ford Finance (προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες) και 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά καθώς οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 92 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Δυναμικό στυλ

Το εξωτερικό του νέου Fiesta ST-Line EcoBoost Hybrid διαθέτει μια φινετσάτη σχεδίαση και πιο κομψή και αρμονική εμφάνιση με έντονα χαρακτηριστικά τα οποία προέρχονται από την ειδική σπορ έκδοση. Σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις στην ST-Line έχει τοποθετηθεί μια πιο επιθετική γρίλια κατά τα πρότυπα του Fiesta ST ενώ επίσης έχουν υιοθετηθεί LED φώτα ημέρας, ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι πιο έντονος, ενώ πιο επιβλητική παρουσία έχουν και οι θέσεις των προβολέων ομίχλης. Αν το κοιτάξει κανείς από το πλάι, κυρίαρχο ρόλο έχουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 17’’ με πέντε διπλές ακτίνες και οι πλαϊνές ποδιές ST–Line. Στο πίσω μέρος, ελκυστική αναβάθμιση επιφέρει η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και ο σπορ προφυλακτήρας.

Άνεση και πολυτέλεια

Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του εσωτερικού του Fiesta είναι επηρεασμένη από τη σχέση των καταναλωτών με έξυπνες συσκευές και tablets. Προσφέροντας μία αίσθηση ευρυχωρίας και κάνοντας μία άριστη πρώτη εντύπωση μέσω της εργονομικής σχεδίασης και των μαλακών υλικών – συμπερ. του πάνω τμήματος του ταμπλό – το εσωτερικό υπόσχεται ένα χαλαρωτικό και αθόρυβο περιβάλλον το οποίο οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις με μία νέα γκάμα επιλογών εξατομίκευσης.

Στην έκδοση ST-Line η καμπίνα διαθέτει πολλά σπορ στοιχεία όπως το τριάκτινο τιμόνι με “flat bottom” σχεδίαση στο κάτω τμήμα του, σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο χάλυβα, σπορ λαβή μοχλού ταχυτήτων ST–Line με δερμάτινο κάλυμμα, καθώς και σπορ ταπέτα δαπέδου. Σε όλα τα παραπάνω έχουν τοποθετηθεί κόκκινες ραφές που σπάνε τη μονοτονία, ενώ ευδιάκριτα στα μαρσπιέ εισόδου είναι τα λογότυπα ST–Line.

Ο πίνακας οργάνων είναι στην πλειονότητά του αναλογικός, αλλά στο κέντρο του -ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο- υπάρχει και μια μικρή, αλλά πληθωρική, ψηφιακή οθόνη, όπου απεικονίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες. Η ενεργοποίηση του κινητήρα γίνεται χωρίς κλειδί, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η «αιωρούμενη» οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3, διαπνεόμενη από απλότητα και ευχρηστία.

Πίσω από τον μοχλό ταχυτήτων υπάρχει το κουμπί για την επιλογή του προφίλ οδήγησης, με τον οδηγό να επωφελείται από τα προγράμματα Normal, Eco και Sport. Αυτά αλλάζουν το βάρος στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι και στο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και επηρεάζουν την εμπλοκή του συστήματος ευστάθειας, το οποίο απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού.

155 ίπποι

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο 3κύλινδρος 1000άρης turbo βενζινοκινητήρας EcoBoost απόδοσης 155 ίππων, ο οποίος πλαισιώνεται από μια μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα, αντί εναλλάκτη. Αυτή ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος, φορτίζοντας την μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Πάντως οι επιδόσεις του Fiesta EcoBoost Hybrid είναι πραγματικά εντυπωσιακές με τα πρώτα 100 χλμ. από στάση να έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα να προσδιορίζεται στα 219 χλμ./ώρα!

Όσον αφορά στην κατανάλωση, η εταιρεία αναφέρει 4,0 λίτρα/100 χλμ. ωστόσο κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε πέριξ των 6,2 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει καλή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση.

Σπορ διαθέσεις

Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Fiesta EcoBoost Hybrid κινήθηκε με απόλυτη ασφάλεια και οικονομία και μάλιστα όταν διατηρούνται τα όρια του Κ.Ο.Κ. η κατανάλωση βενζίνης  πέφτει κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν πάλι ο οδηγός του επιθυμεί να κινηθεί γρηγορότερα το Fiesta αποδείχθηκε πως είναι πρόθυμο να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια μέχρι ο δείκτης του ταχυμέτρου να ξεπεράσει ακόμη και τα 200 χλμ./ώρα αλλά με αντίκτυπο στην κατανάλωση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να αλλάξει συχνά σχέσεις ιδίως σε ανηφορικά τμήματα καθώς το υβριδικό σύστημα αποδείχθηκε σύμμαχος του κινητήρα ενώ η σφικτή ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ελαστικά προσδίδουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός του Fiesta EcoBoost Hybrid θα εκτιμήσει δεόντος την «ζωντάνια» του κινητήρα ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι…

Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος και διατηρεί ένα ήσυχο περιβάλλον στην καμπίνα επιβατών.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ισχύς

Κιβώτιο

Εγγύηση

 

ΚΑΤΑ

Τιμή