Μετά από δυο αγώνες με ίδια επιλογή ελαστικών, από το μέσο της γκάμας (C2, C3 και C4) στον τρίτο γύρο στην Πορτογαλία, θα χρησιμοποιηθεί η πιο σκληρή γόμα της γκάμας, η P Zero λευκή/σκληρή C1. Η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Η ίδια επιλογή γομών είχε γίνει και το 2020. Αυτά τα ελαστικά επιλέχθηκαν για να αντιμετωπίσουν τα απαιτητικά χαρακτηριστικά της πίστας του Portimao. Ο αγώνας έκανε ντεμπούτο πέρυσι τον Οκτώβρη και βρέθηκε ξανά στο πρόγραμμα πολύ σύντομα.
Πέρυσι τόσο στην Τουρκία όσο και στο Portimao είχε γίνει μια ειδική κατανομή γομών: Υπήρχε ένα έξτρα σετ σκληρής γόμας και ένα λιγότερο σετ μαλακής γόμας. Φέτος στο Portimao η κατανομή είναι κανονική όπως όλη τη χρονιά: 8 σετ μαλακής, τρία σετ μέσης και δυο σετ σκληρής γόμας.
Οι καιρικές συνθήκες είναι ζεστές αυτή την εποχή στο Algarve με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος να ξεπερνά συνήθως τους 20 βαθμούς, ειδικά στην ενδοχώρα όπου βρίσκεται η πίστα. Πέρυσι ο αγώνας διεξήχθη με χαμηλή θερμοκρασία ενώ περιοδικά έπεφτε και ελαφριά βροχή.
Χαρακτηριστικά πίστας
Μολονότι η πίστα του Portimao φτιάχτηκε μόλις το 2008 αισθάνεσαι ότι πρόκειται για πίστα παλιάς σχολής με πολλές υψομετρικές διακυμάνσεις και μια χάραξη που δεν συγχωρεί λάθη. Η πίστα έχει αρκετό πλάτος οπότε είναι εφικτό να ακολουθήσει κανείς διαφορετικές γραμμές, αυτό διευκολύνει τα προσπεράσματα.
Είναι μια πίστα με μεγάλη ποικιλία, έχει πολλούς διαφορετικούς τύπους στροφών και μια μεγάλη ευθεία. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πολύ καλό τεστ για τις ικανότητες του μονοθεσίου. Όσον αφορά στα ελαστικά υπάρχουν σημαντικές απαιτήσεις σε πλευρικά φορτία αλλά και σε διαμήκη φορτία κατά τη διάρκεια των δυνατών φρεναρισμάτων. Μολονότι ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά πέρυσι, η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί για δοκιμές F1, στο παρελθόν.
Από τις πιο απαιτητικές στροφές στο Portimao είναι μια δεξιά με δυο κορυφές που μοιάζει αρκετά με την Acque Minerali στο προηγούμενο Grand Prix της Ίμολα. Η πλειοψηφία των στροφών στο Portimao είναι τυφλές, αυτό προσθέτει σε πρόκληση.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος ήταν καινούργια πέρυσι και προσέφερε πολύ λίγη πρόσφυση. Φέτος η άσφαλτος πιθανώς θα έχει ωριμάσει και θα προσφέρει περισσότερη πρόσφυση.
Στον περσινό αγώνα o Lewis Hamilton κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Ήταν η 92η νίκη της καριέρας του, αριθμός ρεκόρ. Η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, ήταν χαμηλή, ο Esteban Ocon μπόρεσε να συμπληρώσει 53 γύρους με τη μέση γόμα.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Η διαχείριση των ελαστικών – αλλά και το να φέρεις τις πιο σκληρές γόμες εντός παραθύρου θερμοκρασιακής λειτουργίας – ήταν μια σημαντική υπόθεση στον περσινό αγώνα του Portimao, για αρκετούς λόγους. Φέτος είναι πιθανόν να έχουμε διαφορετικές καιρικές συνθήκες ενώ και η επιφάνεια του οδοστρώματος μπορεί να έχει εξελιχθεί, οπότε ίσως είναι τελείως διαφορετική η πρόκληση. Ο νέος σκελετός ελαστικών έχει αποδώσει καλά κατά τη διάρκεια των δυο πρώτων αγώνων του 2021. Τώρα θα κάνει ντεμπούτο και η πιο σκληρή γόμα της γκάμας. Αυτή η επιλογή έγινε για να αντιμετωπιστούν οι μοναδικές προκλήσεις που θέτει αυτή η πίστα στα ελαστικά ειδικά αν ο καιρός είναι ζεστός. Πέρυσι και οι τρεις γόμες χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπου είδαμε ποικιλία στρατηγικών και χρήσεων. Έκανε κρύο και φυσούσε, με βροχή κατά διαστήματα, ενώ οι συνθήκες άλλαζαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Το νέο οδόστρωμα λόγω χαμηλής πρόσφυσης έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόδοση των ελαστικών. Η δυσκολία προθέρμανσης και η τοπική παραμόρφωση που προκαλούνταν ήταν άλλοι δυο παράγοντες που επηρέασαν.”