Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga 1,5 Ecoboost με 150 ίππους!

Το νέο Ford Kuga σίγουρα αποτελεί ένα μοντέλο το οποίο τάραξε τα νερά στην κατηγορία όπου ανήκει και διεκδικεί ανοικτά τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων έναντι ισχυρών αντιπάλων. Το νέο μοντέλο άλλωστε συνδυάζει με μοναδικό τρόπο την άνεση και πρακτικότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία ενώ καταφέρνει να διατηρεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα το κόστος χρήσης αλλά και το κόστος απόκτησης που κυμαίνεται σε λίγο πάνω από τις 25.000 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό και πολυετή εγγύηση!

Να τονίσουμε επίσης πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας για το Ford Kuga 1.5 Ecoboost κυμαίνονται σε μόλις 150 ευρώ και φυσικά το αυτοκίνητο κινείται ελεύθερα στον Δακτύλιο όλες τις ημέρες.

Νέα εμφάνιση

Το τρίτης γενιάς Ford Kuga είναι εντελώς νέο μοντέλο και διαθέτει περισσότερο αεροδυναμική σχεδίαση που τονίζει τα σπορ χαρακτηριστικά του μοντέλου χωρίς εξάρσεις και χωρίς βέβαια να χάνει τα SUV χαρακτηριστικά του.

Παρά το γεγονός πως το νέο Kuga βασίζεται στην πλατφόρμα του Focus είναι σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι κατά 83 χλστ. μακρύτερο (4.614 χλστ.), 45 χλστ. φαρδύτερο (1.883 χλστ.) και 47 χλστ. χαμηλότερο (1.666 χλστ.). Παράλληλα τα μετατρόχια αυξήθηκαν με το μπροστινό να είναι 1.597 και το πίσω στα 1.588 χλστ. Η νέα πλατφόρμα καθιστά το Kuga κατά 10% πιο στιβαρό, αλλά και μέχρι 80 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με πριν.

Στο εμπρός μέρος η μεγάλη μάσκα με τα φωτιστικά σώματα κυριαρχούν ενώ οι κάθετα τοποθετημένοι προβολείς ομίχλης κάνουν τη διαφορά. Τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος ενισχύουν την περιπετειώδη εικόνα του μοντέλου ενώ στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας ενσωματώνει δύο μεγάλες εξατμίσεις.

Γνώριμο εσωτερικό

Νέο αλλά και γνώριμο θα μπορούσε να άνετα να χαρακτηριστεί η καμπίνα επιβατών του νέου Kuga καθώς ακολουθεί πιστά τη λογική του μικρότερου μοντέλου αλλά σίγουρα διαθέτει πολύ μεγαλύτερη άνεση και πρακτικότητα.

Τα βασικά όργανα με την ψηφιακή οθόνη μεταξύ τους είναι ακριβώς ίδια με εκείνα που συναντά κανείς στο Focus και η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών η οποία βρίσκεται πλέον στο πάνω μέρος του ταμπλό, υποστηρίζοντας το σύστημα πολυμέσων SYNC3. Η ευρεία χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, η σωστή συναρμογή και η υφή των διακοπτών, τονίζουν την ποιοτική αναβάθμιση του μοντέλου ωστόσο έχουν τοποθετηθεί και κάποια σκληρότερα πλαστικά που χαλάνε κάπως την εικόνα.

Ο οδηγός θα βρει αμέσως την ιδανική θέση οδήγησης ενώ εξαιτίας του ύψους του αμαξώματος από το έδαφος θα έχει και άψογη ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση εξαιτίας και των μεγάλων γυάλινων επιφανειών του Kuga.

Στον τομέα του εξοπλισμού το νέο Kuga διαθέτει τα πάντα και για πρώτη φορά εξοπλίζεται με το σύστημα FordPass Connect, που προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης στο wi-fi του αυτοκινήτου έως και 10 συσκευών, αλλά και απομακρυσμένο έλεγχο μέσω του FordPass App. Επίσης άκρως ενδιαφέρον κυρίως για τους νεαρούς επιβάτες του Kuga αποτελεί και το 575-watt, B&O σύστημα ήχου αποτελούμενο από 10 ηχεία, ενώ το Head-up Display, η ασύρματη φόρτιση του κινητού, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, θα εντυπωσιάσει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς πελάτες.

Επίσης το νέο Kuga είναι ακόμα πιο ευρύχωρο με εμφανώς αυξημένο πλάτος και περισσότερο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των επιβατών. Ο δε χώρος αποσκευών των 475 λίτρων, χάρη στη δυνατότητα για εμπρός-πίσω μετακίνησης του πίσω καθίσματος, μπορεί να αυξηθεί στα 645 λίτρα και φυσικά προσφέρει δυνατότητα για hands-free άνοιγμα της ηλεκτρικής πόρτας.

Παράλληλα υπάρχουν παντού, φανερές και κρυφές, μικρές και μεγάλες, θήκες για μικροαντικείμενα, που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

150 ίπποι

Κάτω από το καπό της έκδοσης της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.496 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου που διακρίνεται για την κλιμάκωσή του αλλά όχι και τόσο για την αίσθησή του.

Επίσης ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει η λειτουργία του κινητήρα η οποία παρά το γεγονός ότι αφορά σε ένα τριύλινδρο μηχανικό σύνολο είναι εξαιρετική και παράγει πολύ χαμηλό θόρυβο ενώ κινεί με ιδιαίτερη άνεση το βαρύ αμάξωμα του Kuga που αγγίζει τον 1,5 τόνο.

Παράλληλα ο οδηγός μέσω ενός διακόπτη επιλέγει το πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα ανάμεσα σε πέντε διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης. Το σύστημα μεταβάλλει την ευαισθησία επιτάχυνσης, διεύθυνσης και ανάρτησης ενώ παράλληλα λειτουργεί με ελέγχους πρόσφυσης και ευστάθειας για την παροχή βέλτιστου ελέγχου σε οποιαδήποτε ρύθμιση. Υπάρχει επιλογή μεταξύ: Normal, Sport, Slippery, Snow/Sand, ή για μέγιστη οικονομία, Eco. Μάλιστα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, αλλάζει μεταξύ μοναδικών χρωματικών θεμάτων ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου το νέο Ford Kuga με φυσιολογική οδήγηση κινείται με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος καθώς χρειάζεται κάτω από 6,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το χειροκίνητο Kuga επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα.

Άνεση και ασφάλεια

Ο όγκος αλλά και η αίσθηση του βάρους σε συνδυασμό με τον τρικύλινδρο κινητήρα προϊδεάζουν τον οδηγό ότι το νέο Kuga δεν αποτελεί ένα σβέλτο αυτοκίνητο. Ωστόσο μόλις διανύσει κανείς τα πρώτα μέτρα με το νέο Kuga θα αντιληφθεί ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει καθώς το νέο Kuga είναι «ζωηρό», σβέλτο και σε καμία περίπτωση βαρετό!

Αντίθετα αντιδρά άμεσα σε κάθε κάλεσμα του οδηγού προσδίδοντας ένα μοναδικό αίσθημα ασφάλειας και άνεσης που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.

Άλλωστε το νέο Kuga είναι πιο φαρδύ, πιο χαμηλό, με μεγαλύτερα μετατρόχια και μακρύτερο μεταξόνιο ενώ η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης προκαλούν τον οδηγό να κινηθεί στο όριο χωρίς να του δημιουργείται κάποιο συναίσθημα ανασφάλειας.

Στο εθνικό οδικό το Ford Kuga δείχνει ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του και απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση και ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα αλλά η οικονομική ταχύτητα του προσδιορίζεται στα 130-140 χλμ./ώρα.

Παράλληλα η ύπαρξη 6ης σχέσης κάνει τα ταξίδια πιο οικονομικά και «ξεκούραστα» τόσο σε επίπεδο θορύβου όσο και κατανάλωσης.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Kuga απέδειξε πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης χωρίς ωστόσο να επιτρέπει ακρότητες. Παράλληλα περιορισμένες είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος ενώ σωστή κρίνεται και η ρύθμιση της ανάρτησης.

Εντός της πόλης το Ford Kuga έχει δύο μεγάλους συμμάχους που δεν είναι άλλοι από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά και την κάμερα οπισθοπορείας.

Μάλιστα η απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με την ανάρτηση αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις λακκούβες αλλά και τα πεζοδρόμια ενώ η κάμερα οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Εκτός δρόμου, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα ελαστικά με υψηλό προφίλ δίνουν ένα σαφές πλεονέκτημα για κίνηση σε πατημένους χωματόδρομους αλλά ο οδηγός δεν θα πρέπει να το παρακάνει καθώς πρόκειται για ένα δικίνητο αυτοκίνητο

Άλλωστε η απουσία ρεζέρβας λειτουργεί αποτρεπτικά για κίνηση του Kuga σε σκληροτράχηλα εδάφη αλλά όπως φαίνεται δεν θα απασχολήσει κανέναν υποψήφιο αγοραστή…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Εξοπλισμός

Εγγύηση

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Έλλειψη ρεζέρβας