24 Hours of Le Mans: Τερμάτισαν τα δύο Peugeot 9X8

Περισσότεροι από 300.000 θεατές βρέθηκαν στην πίστα όλο το προηγούμενο Σαββατοκύριακο για να γιορτάσουν την Εκατονταετηρίδα των 24 Ωρών του Le Mans, την 91η διοργάνωση του θρυλικού αγώνα και τον 4ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) της FIA. Μετά από 24 ώρες δράσης και για να γιορτάσουν την επιστροφή της μάρκας στο Le Mans, τα δύο Team Peugeot TotalEnergies υβριδικά-ηλεκτρικά Hypercars πέρασαν μαζί τη γραμμή τερματισμού στην 8η (#93) και την 12η (#94) θέση της κατηγορίας Hypercar.

Πέρα από το αποτέλεσμα, θα θυμόμαστε κυρίως την εξέλιξη του αγώνα. Μετά από μια δύσκολη εβδομάδα, όπου η ομάδα χρειάστηκε να αντιμετωπίσει αρκετά περιστατικά, η Team Peugeot TotalEnergies είχε έναν φανταστικό αγώνα γεμάτο εκπλήξεις. Έναν αγώνα με πλήρη δράση σε όλη την διάρκειά του, με πολλά ατυχήματα στην πίστα και πολλά αυτοκίνητα που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν. Οι μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, με υγρά και στεγνά τμήματα τον έκαναν ακόμα πιο περίπλοκο για τους οδηγούς. Ο αγώνας σταμάτησε τρεις φορές λόγω ατυχημάτων και η εμφάνιση των Safety Cars άλλαζε την σειρά των αυτοκινήτων κάθε φορά.

Ο Paul Di Resta, στο τιμόνι του #93 PEUGEOT 9X8 και ο Nico Müller στο #94 ξεκίνησαν τον αγώνα, την εκκίνηση του οποίου έδωσε ο Lebron James, ζωντανός θρύλος του NBA. Τα δύο PEUGEOT 9X8 ήταν σε ρυθμό και σε επαφή με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές, διαχειριζόμενα με επιτυχία τις διαδικασίες των αυτοκινήτων ασφαλείας. Το #93 βγήκε εκτός πίστας στο τέλος του απογεύματος του Σαββάτου και έπεσε πίσω στην κατάταξη μετά από 6 ώρες αγώνα.

Τις επόμενες ώρες, μια τολμηρή στρατηγική της ομάδας, σε συνδυασμό με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του 9X8 και τις ικανότητες των οδηγών του επέτρεψε στο #94 PEUGEOT 9X8 του Loïc Duval να τεθεί επικεφαλής στις 24 Hours of Le Mans, θέση την οποία κράτησε για περισσότερες από 4 ώρες χάρη στους Nico Müller και Gustavo Menezes. Οι οπαδοί της PEUGEOT ενθουσιάστηκαν. Δυστυχώς, μετά από 11 ώρες, ο Gustavo Menezes χτύπησε στις μπαριέρες στο σικέηιν της Hunaudieres. Χάρη στην εκπληκτική δουλειά όλης της ομάδας, το αυτοκίνητο επέστρεψε στην πίστα μόλις 20 λεπτά αφότου επέστρεψε στα pits. Εν τω μεταξύ, το #93, με οδηγό τους Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen και Paul Di Resta, είχε σταθερή παρουσία για να φτάσει στην 6η θέση της κατάταξης στα μισά του αγώνα.

Για το υπόλοιπο της νύχτας και νωρίς το πρωί δεν υπάρχει κανένα σημαντικό περιστατικό για τα δύο PEUGEOT που κράτησαν τον ρυθμό τους χάρη στην συγκέντρωση των οδηγών και της ομάδας. Αυτή η συνέπεια θα οδηγήσει το #93 στην 5η θέση και το #94 στη 10η θέση μετά από 18 ώρες αγώνα. Ωστόσο, με μόλις 2h30 ώρες να απομένουν, και τα δύο αυτοκίνητα αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στο γκαράζ λόγω υδραυλικού προβλήματος. Για άλλη μια φορά, η ομάδα έδειξε τις ικανότητες και τα αντανακλαστικά της, που είχαν ήδη αποδειχθεί κατά τη διάρκεια του άτυπου διαγωνισμού «Ppitstop Challenge» που κέρδισε την εβδομάδα πριν τον αγώνα. Χάρη σε αυτή την καταπληκτική ομαδική δουλειά, τα δύο μονοθέσια μπόρεσαν να επιστρέψουν στην πίστα. Και το ίδιο έγινε και την τελευταία ώρα του αγώνα όταν το #94 έπρεπε να μπει στα pits για έλεγχο στον κινητήρα.

Ο Paul Di Resta και ο Nico Müller διέσχισαν τη γραμμή τερματισμού του 24 Hours of Le Mans Centenary δίπλα δίπλα, κάτω από τα βλέμματα της Linda Jackson, CEO της Peugeot και του Carlos Tavares, CEO της Stellantis που ήρθαν να υποστηρίξουν την ομάδα κατά τη διάρκεια αυτής της μεγάλης εβδομάδας του αγώνα.

Για αυτήν την Εκατονταετηρίδα των 24 Ωρών του Le Mans, η Team Peugeot TotalEnergies έλαβε πραγματικά μια τόσο μεγάλη υποστήριξη από τους συνεργάτες της, το κοινό, τα μέσα ενημέρωσης, τους οπαδούς της… και θέλουμε να τους ευχαριστήσουμε ειλικρινά για αυτό. Τέλος, οι συνεργάτες μας, χωρίς τους οποίους δεν θα ήταν δυνατή αυτή η περιπέτεια, ήταν παρόντες στο Le Mans με την ομάδα για να δείξουν την υποστήριξή τους.

Το PEUGEOT 9X8 θα επιστρέψει στην πίστα σε λίγες εβδομάδες, στη Μόντσα για τον 5ο γύρο του FIA WEC. Αυτόν τον γύρο θα ακολουθήσει αυτός στο Φούτζι και ο τελευταίος αγώνας στο Μπαχρέιν. 

Δηλώσεις

Linda Jackson – Διευθύνων Σύμβουλος της PEUGEOT: «Είμαι πολύ περήφανη για αυτήν την επιτυχημένη επιστροφή στο Le Mans αφού βρεθήκαμε διαδοχικά σε όλα τα σκαλιά του βάθρου κατά την διάρκεια του αγώνα, εκπλήξαμε τους πάντες και ήμασταν επικεφαλής για αρκετές ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τα δύο αυτοκίνητά μας πέρασαν τη γραμμή τερματισμού συμπεριλαμβανομένου του #93 που τερμάτισε 8ο. Αυτό δείχνει την αποφασιστικότητά μας, την εξειδίκευσή μας όσον αφορά την αξιοπιστία, την ποιότητα και τη δέσμευση. Το συναίσθημα είναι η ενέργειά μας και η αριστεία η εμμονή μας. Η PEUGEOT και το Le Mans συνδέονται με την δική τους κληρονομιά και χτίζουμε γερά θεμέλια για το μέλλον. Θέλω να ευχαριστήσω όλη την ομάδα της PEUGEOT και τους συνεργάτες μας για τη σκληρή δουλειά τους, όπως και όλους τους οπαδούς για την υποστήριξή τους. Αυτή η έκδοση του 2023 είχε σίγουρα το Allure, την γοητεία της! Τα λέμε στο σιρκουί La Sarthe σε ένα χρόνο και στη Monza σε ένα μήνα».

Jean-Marc Finot – Senior VP Stellantis Motorsport: «Ως αγωνιζόμενοι δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με την επίδοσή μας με το πρώτο μας αυτοκίνητο στην 8η θέση. Αλλά πρέπει να κοιτάξουμε πέρα από τις κατατάξεις και αυτό ήταν ένα μεγάλο γεγονός και μια μεγάλη δέσμευση από όλη την ομάδα. Μπορούμε να δούμε αγώνα με αγώνα ότι κάναμε πρόοδο και αυτές οι 24 Ώρες του Le Mans ήταν ένα βήμα παραπέρα για την απόδοσή μας. Μπορέσαμε να παλέψουμε ενάντια στις καλύτερες ομάδες και μάλιστα να πάρουμε το προβάδισμα για περισσότερες από 4 ώρες προσφέροντας μεγάλη ευχαρίστηση στους φίλους της PEUGEOT και των αγώνων αντοχής. Ήταν μια έντονη στιγμή με την ομάδα. Έπρεπε επίσης να διαχειριστούμε τα περιστατικά στην πίστα, ακόμα κι αν προσπαθούσαμε να τα αποφύγουμε, κάποια από αυτά μας καθυστέρησαν. Σχετικά με την αξιοπιστία, μπορούμε να δούμε ότι από το Sebring μέχρι εδώ κάναμε μεγάλη πρόοδο. Οι 24 Hours of Le Mans είναι ένας πραγματικά απαιτητικός αγώνας και μπορούμε να δούμε ότι έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε. Είμαι πραγματικά περήφανος για την πρώτη μας προσπάθεια στις 24 Hours of Le Mans στην κατηγορία των Hypercar. Είμαι πολύ χαρούμενος που μοιράζομαι αυτή τη στιγμή με την ομάδα και τους οπαδούς μας».

Olivier Jansonnie – Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport: «Η χαρά μας αντικατοπτρίζει τη δουλειά που έκαναν όλοι όσοι ήταν πίσω από αυτό το project για περισσότερο από ένα χρόνο και ο στόχος ήταν να φτάσουμε στο Le Mans 2023. Μας επέκριναν για έλλειψη απόδοσης, αποτελεσμάτων και αξιοπιστίας. Δεν δείξαμε τόσο καλύτερες επιδόσεις όσο οι ανταγωνιστές μας, αλλά ήμασταν πολύ κοντά σε ορισμένα σημεία και καταφέραμε να αντισταθμίσουμε τα αρνητικά με μια τολμηρή στρατηγική κατά την διάρκεια του αγώνα και μια τεράστια συμμετοχή από την ομάδα. Φυσικά, αν έβλεπες τις τελευταίες τρεις ώρες του αγώνα, μπορούσες να δεις τη δέσμευση της ομάδας να κρατήσει τα αυτοκίνητά μας μέσα σε αυτόν. Στο τέλος ήμασταν εξαντλημένοι αλλά χαρούμενοι. Το επίπεδο προετοιμασίας μας όταν φτάσαμε ήταν πολύ καλύτερο από ό,τι για έναν αγώνα 6 ωρών. Αυτό είναι ένα στοιχείο που θα είναι βασικό για την προετοιμασία των επόμενων αγώνων». 

Paul Di Resta – PEUGEOT #93: «Νομίζω ότι όταν φτάσεις στο τέλος πρέπει να είσαι χαρούμενος, δεδομένης της εμφάνισης που είχαμε στην αρχή της χρονιάς. Έχουμε ακόμη πολλή σκληρή δουλειά να κάνουμε για να αγωνιστούμε στα ίσια με κάποιους από τους ανταγωνιστές μας. Είμαι πολύ περήφανος για την ομάδα, έχουν περάσει 6 εβδομάδες που δούλευαν πολύ σκληρά και επίσης η εβδομάδα εδώ στο Le Mans ήταν μια μικρή πρόκληση. Εγώ έχω την πιο εύκολη δουλειά, οπότε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα, μπράβο τους. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά και πάλι για την επόμενη χρονιά. Πρέπει επίσης να κοιτάξουμε μπροστά, να προκαλέσουμε τον εαυτό μας. Θα είμαστε σύντομα στη Μόντσα, οπότε θα πρέπει να περάσουμε στην επόμενη πρόκληση άμεσα. Τώρα πρέπει να απολαύσουμε τα αποτελέσματά μας με όλους». 

Nico Müller – PEUGEOT #94: «Πολλά συναισθήματα. Νομίζω ότι το να ολοκληρώσουμε τον αγώνα και με τα δύο μονοθέσια στην πίστα είναι φανταστικό. Ειδικά η απόδοση κατά τη διάρκεια του αγώνα, στον οποίο η ομάδα δούλεψε πολύ καλά, ήταν εκπληκτική. Βγάλαμε ό,τι μπορούσαμε από το μονοθέσιο, ήμασταν καλοί από πλευράς στρατηγικής, οπότε είναι πολύ θετικό. Είμαι πολύ χαρούμενος και μπράβο στην ομάδα, ήταν χαρά να κάνω αυτόν τον αγώνα μαζί τους!».