Την ηλεκτρική εκδοχή του Mazda 6 εισήγαγε η Mazda στην ευρωπαϊκή αγορά το οποίο απευθύνεται σε όσους δεν συμβιβάζονται με τα SUV ή Crossover που έχουν κατακλύσει την αγορά. Το επιβλητικό Mazda 6e το οποίο παρουσιάστηκε στον Ειδικό Τύπο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα αποδείχθηκε ότι συνδυάζει μια κομψή, σχεδόν κουπέ σιλουέτα, με την πρακτικότητα ενός hatchback.
Με επίσης εντυπωσιακή αυτονομία και υπερπλήρη εξοπλισμό το νέο Mazda 6e διατίθενται στην ελληνική αγορά σε δύο επίπεδα εξοπλισμού (Takumi και Takumi Plus) με την βασική έκδοση με την μπαταρία των 68,8 kWh να ξεκινά από 43.990 ευρώ η οποία μειώνεται στα 37.490 ευρώ αν συμπεριληφθεί η επιδότηση των 3.000 ευρώ από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 και επίσης επιπλέον 3.000 ευρώ ως Welcome Bonus από τον όμιλο Συγγελίδη. Το αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού, στην έκδοση με τη μπαταρία των 80 kWh ξεκινά από 45.090 ευρώ αλλά η επιδότηση 3.000 ευρώ και το Welcome Bonus επίσης 3.000 ευρώ μειώνουν την τιμή στα 39.090 ευρώ.
Το Welcome Bonus των 3.000 ευρώ θα διατηρηθεί έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Μοναδική σχεδίαση
Το Mazda 6e αποτελεί μια όμορφη ηλεκτρική μπερλίνα με κομψές και ρέουσες γραμμές, ενώ το τελείωμα της οροφής προσδίδει ένα περισσότερο κουπέ χαρακτήρα.
Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν οι έντονες ακμές και μια φωτεινή μπάρα που λειτουργεί και ως ένδειξη της φόρτισης της μπαταρίας.
Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια ενιαία μπάρα τεχνολογίας LED ενώ η ηλεκτρική αεροτομή (ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 90 km/h) χαρίζει επιπλέον δυναμισμό στο ιαπωνικό μοντέλο.
Το μήκος φτάνει τα 4.921 χλστ., το πλάτος τα 1.890 χλστ., το ύψος τα 1.485 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.900 χλστ., ξεπερνώντας σε όλες τις διαστάσεις το Mazda 6 με θερμικούς κινητήρες.

Εντυπωσιακή καμπίνα επιβατών
Εσωτερικά δύσκολα θα το παρομοιάσεις με κάποιο μοντέλο της Mazda, καθώς η πληθωρική οθόνη αφής των 14,6 ιντσών δεν έχει καμία σχέση με τα μινιμαλιστικά μόνιτορ που μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική μάρκα. Δίπλα της ένα ψηφιακό καντράν 10,2 ιντσών ενώ το flat bottomed τιμόνι δίνει ένα σπορ τόνο.
Μάλιστα μπορείς να προσαρμόσεις την ποσότητα των πληροφοριών που εμφανίζονται μέσω των λειτουργιών Classic, Minimal, και Custom, ενώ στο Snow αλλάζουν τα στοιχεία που εμφανίζονται κανονικά με λευκό χρώμα σε μπλε.
Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας όπως επίσης αξιοσημείωτη είναι και η συναρμογή τους.
Μια ακόμα οθόνη αφής επιτρέπει στους πίσω επιβάτες να χειρίζομαι τον κλιματισμό, το ηλεκτρικό σκίαστρο και να ρυθμίζουν τη θέση καθίσματος του συνοδηγού.
Οι επιβάτες του Mazda 6e επωφελούνται των δυο πορτμπαγκάζ (κανονικό και εμπρός) συνολικής χωρητικότητας 538 λίτρων (466 λίτρα το πίσω και 72 λίτρα το frunk).

Ισχυρό και με μεγάλη αυτονομία
Το Mazda 6e θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η e-Skyactiv EV διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 258 ίππων και 320 Nm ροπής, καθώς και μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 68,8 kWh που προσφέρει αυτονομία 479 χλμ. Η τελευταία μπορεί να φορτιστεί μέσω ταχυφορτιστή έως 200 kW, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από 10% έως 80% σε 22 λεπτά της ώρας.
Στη δεύτερη έκδοση, Long Range, το ηλεκτρικό μοτέρ έχει ισχύ 245 ίππους και 320 Nm ροπής, η μπαταρία είναι 80 kWh και η αυτονομία φτάνει έως και τα 552 χλμ.
Στη συγκεκριμένη έκδοση, η δυνατότητα φόρτισης γίνεται με χαμηλότερη ισχύ, στα 95 kW, λόγω της διαφορετικής χημικής σύνθεσης της μπαταρίας, που σημαίνει ότι ανακτά το 10% έως 80% σε 45 λεπτά.

Η πρώτη επαφή στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Στον δρόμο το Mazda 6e προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και ακριβούς οδικής συμπεριφοράς. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την απόκριση, την αίσθηση του τιμονιού και τον βαθμό ανάκτησης και έχει στην διάθεσή του τα προγράμματα Normal, Sport και Individual, τα οποία επιδρούν διαφορετικά στο 6e. Τo Normal ενδείκνυται για καθημερινή χρήση και διατήρηση της μέγιστης αυτονομίας, το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ, η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται στο στάνταρ επίπεδο.
Στο Sport η απόκριση στο δεξί πεντάλ γίνεται λίγο πιο άμεση, το τιμόνι βαραίνει, η πίσω αεροτομή παραμένει σηκωμένη και η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται στο στάνταρ επίπεδο. Το Individual επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει όπως επιθυμεί την ανάκτηση ενέργειας (τέσσερα επίπεδα), την επιτάχυνση (μέτρια ή δυνατή) και το σύστημα διεύθυνσης (standard και sport).
Στην πρώτη επαφή που είχαμε με το Mazda 6e αφορούσε την έκδοση των 245 ίππων με τη μπαταρία των 80 kWh, η οποία μας έδωσε στην πράξη αυτονομία πάνω από 540 χλμ. Στην άσφαλτο η ανάρτηση του 6e πραγματικά εντυπωσιάζει, προσδίδοντας υποδειγματική ποιότητα κύλισης, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η σχεδόν ιδανική κατανομή (αναλογία 47:53) του βάρους στο αμάξωμα.
Στις παρατεταμένες στροφές της παραλιακής λεωφόρου το Mazda 6e παρέμεινε ακλόνητο στις ακόμα και όταν o οδηγός εισέρχονταν πιο δυναμικά, με το τιμόνι να παρέχει επαρκή πληροφόρηση και να είναι άμεσο.







